PRAVILNIK O NAČINU I POSTUPKU OSTVARIVANJA PRAVA IZ OBAVEZNOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA("Sl. glasnik RS", br. 10/2010, 18/2010 - ispr., 46/2010, 52/2010 - ispr., 80/2010, 60/2011 - odluka US, 1/2013, 108/2017, 82/2019 - dr. pravilnik, 31/2021 - dr. pravilnik i 4/2024 - dr. pravilnik) |
IZJAVA O IZBORU I PROMENI IZABRANOG LEKARA
(Prestao da važi)
UPUT ZA AMBULANTNO-SPECIJALISTIČKI PREGLED
(Prestao da važi)
(Prestao da važi)
(Prestao da važi)
NALOG ZA PROPISIVANJE I IZDAVANJE LEKOVA SA LISTE LEKOVA POD POSEBNIM REŽIMOM IZDAVANJA
NALOG ZA PROPISIVANJE I IZDAVANJE LEKOVA KOJI SE NE NALAZE NA LISTI LEKOVA
|
Obrazac OZ - 5 |
Naziv zdravstvene ustanove |
|
|
|
|
|
U |
|
|
Prezime i ime osiguranog lica |
|
Adresa |
|
Srodstvo sa nosiocem osiguranja |
|
reg. broj |
|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
Starost (za decu do 15 godina) |
|
|
Broj zdravstvenog kartona |
|
Broj zdravstvene knjižice |
|
|
|
JMBG |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
LBO |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
NALOG ZA DAVANJE INJEKCIJA |
Osiguranom licu potrebno je da se daju sledeće injekcije
Ampulirani lekovi (naziv i jačina) |
Propisano ampula |
Dato ampula |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NAČIN DAVANJA: |
|
|
(POTKOŽNO - INTRAMUSKULARNO - INTRAVENOZNO) |
U razmaku vremena |
|
U zdravstvenoj ustanovi |
U stanu osiguranog lica |
Datum: |
|
M.P. |
|
|
|
|
(potpis i faksimil doktora medicine) |
NAPOMENA: Na jednom nalogu može da se propiše samo jedna vrsta ampuliranog leka ili više vrsta ako se daju putem jedne injekcije.
PODACI O DAVANJU INJEKCIJA |
|
(zdravstvena ustanova u kojoj se daju injekcije - štambilj) |
Red. |
Datum intervencije |
Potpis zdravstvenog radnika |
Potpis osiguranog lica |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
|
Ukupan broj datih injekcija datih u ambulanti |
|
Ukupan broj datih injekcija datih u stanu osiguranog lica |
|
PRIMEDBA: |
|
|
|
|
|
(datum) |
|
|
|
|
|
|
|
Zdravstveni radnik |
|
|
|
|
|
(potpis) |
|
|
IZVEŠTAJ O PRIVREMENOJ SPREČENOSTI ZA RAD
(Prestao da važi)
POTVRDA
O OSTVARENOJ ZARADI ZA
UTVRĐIVANJE OSNOVA ZA OBRAČUN NAKNADE ZARADE
|
Obrazac OZ - 7 |
|
POTVRDA
O OSTVARENOJ ZARADI ZA
UTVRĐIVANJE OSNOVA ZA OBRAČUN NAKNADE ZARADE
I Zaposleni |
|
, broj zdravstvene knjižice |
|
, |
|
JMBG |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
LBO |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
Ostvario je zarade* u tri meseca koja prethode mesecu u kome je nastupila privremena sprečenost za rad i to:
1. MESEC/GODINA |
2. UKUPAN BROJ EFEKTIVNIH ČASOVA ZA KOJE JE ZAPOSLENI OSTVARIO ZARADU |
3. IZNOS OSTVARENE ZARADE ZA EFEKTIVNE ČASOVE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
Ukupno: |
|
|
|
Prosek: |
|
|
Prosek: |
|
|
Prosečan iznos ostvarene zarade po času = ukupno red. br. 3: ukupno red. br. 2
* pod ostvarenom zaradom podrazumeva se osnovna zarada zaposlenog uvećana za minuli rad. U zaradu ne ulazi:
- uvećana zarada zaposlenog iz člana 108. tačka 1., 2. i 3. Zakona o radu
- naknada troškova iz člana 118. Zakona o radu
- druga primanja iz člana 119. i 120. Zakona o radu
- naknada zarade po propisima o penzijsko-invalidskom osiguranju
II Zaposleni ima - nema prethodni staž zdravstvenog osiguranja u trajanju od najmanje tri meseca neprekidno ili šest meseci sa pekidima u poslednjih osamnaest meseci pre početka korišćenja prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja.
|
M.P. |
POTPIS OVLAŠĆENOG |
||
|
POTVRDA
O KRETANJU (PORASTU-SMANJENJU) ZARADA KOD POSLODAVCA
ZA PRVO USKLAĐIVANJE OSNOVA ZA NAKNADU ZARADE
|
Obrazac OZ - 8 |
|
POTVRDA
O KRETANJU (PORASTU-SMANJENJU) ZARADA KOD POSLODAVCA
ZA PRVO USKLAĐIVANJE OSNOVA ZA NAKNADU ZARADE
PRVO USKLAĐIVANJE
Meseci _________ 20____ |
Mesec _________________ 20____ |
KOLONA 1 |
KOLONA 2 |
Red. broj 1: ukupna zarada za efektivne sate na nivou poslodavca za tri kalendarska meseca koja prethode mesecu u kome je nastupila privremena sprečenost za rad zaposlenog __________________________ |
Red. broj 1: ukupna zarada za efektivne sate na nivou poslodavca za kalendarski mesec koji prethodi mesecu za koji se vrši usklađivanje _________________________ |
Red. broj 2: ukupan broj efektivnih sati rada za koji je isplaćena zarada pod rednim brojem 1 _________________________ |
Red. broj 2: ukupan broj efektivnih sati rada za koji je isplaćena zarada pod rednim brojem 1 _________________________ |
Red. broj 3: ostvarena zarada po satu (red. broj 1 podeljen red. broj 2) _________________________ |
Red. broj 3: ostvarena zarada po satu (red. broj 1 podeljen red. broj 2) _________________________ |
Red. broj 4: prosečni mesečni mogući broj sati po radniku (zbir mogućeg fonda sati podeljen sa 3) ________________________ |
Red. broj 4: mogući mesečni fond sati po radniku _________________________ |
Red. broj 5: prosečna mesečna zarada (red. broj 3 x red. broj 4) _______________________ |
Red. broj 5: prosečna mesečna zarada (red. broj 3 x red. broj 4) _________________________ |
|
Koeficijent kretanja prosečne zarade kod poslodavca: |
|
|
|
(red. br. 5 kolone 2 podeljen sa red. broj 5 kolone 1) |
|
|
M.P. |
POTPIS OVLAŠĆENOG |
||
|
POTVRDA
O KRETANJU (PORASTU-SMANJENJU) ZARADA KOD POSLODAVCA
ZA NAREDNA USKLAĐIVANJA OSNOVA ZA NAKNADU ZARADE
|
Obrazac OZ - 9 |
|
POTVRDA
O KRETANJU (PORASTU-SMANJENJU) ZARADA KOD POSLODAVCA
ZA NAREDNA USKLAĐIVANJA OSNOVA ZA NAKNADU ZARADE
NAREDNA USKLAĐIVANJA: Usklađivanje naknade zarade za zaposlenog na bolovanju posle sprovedenog prvog usklađivanja se vrši prema kretanju prosečne mesečne zarade kod poslodavca i to: u kolonu 2 se unose podaci na nivou poslodavca za mesec koji prethodi mesecu za koji se vrši usklađivanje, a u kolonu 1 se unose podaci na nivou poslodavca za mesec koji prethodi mesecu iskazanom u koloni 2.
NAREDNA USKLAĐIVANJA
Meseci _______ 20___ |
Mesec _______ 20___ |
KOLONA 1 |
KOLONA 2 |
Red. broj 1: ukupna zarada za efektivne sate na nivou poslodavca za mesec koji prethodi mesecu iskazanom u kol. 2 ________________________ |
Red. broj 1: ukupna zarada za efektivne sate na nivou poslodavca za kalendarski mesec koji prethodi mesecu za koji se vrši usklađivanje ________________________ |
Red. broj 2: ukupan broj efektivnih sati rada za koje je isplaćena zarada pod rednim brojem 1 ________________________ |
Red. broj 2: ukupan broj efektivnih sati rada za koji je isplaćena zarada pod rednim brojem 1 ________________________ |
Red. broj 3: ostvarena zarada po satu (red. broj 1 podeljen red. broj 2) ________________________ |
Red. broj 3: ostvarena zarada po satu (red. broj 1 podeljen red. broj 2) ________________________ |
Red. broj 4: mogući mesečni fond sati po zaposlenom ________________________ |
Red. broj 4: mogući mesečni fond sati po zaposlenom ________________________ |
Red. broj 5: prosečna mesečna zarada (red. broj 3 x red. broj 4) ________________________ |
Red. broj 5: prosečna mesečna zarada (red. broj 3 x red. broj 4) ________________________ |
|
Koeficijent porasta ili smanjenja prosečne zarade kod poslodavca: |
|
|
|
(red. br. 5 kolone 2 podeljen sa red. broj 5 kolone 1) |
|
|
M.P. |
POTPIS OVLAŠĆENOG |
||
|
SPISAK OBRAČUNATIH - ISPLAĆENIH NAKNADA ZARADA
|
Obrazac OZ - 10 |
|
|
|
|||||
(naziv poslodavca) |
|
|
|
||||
Broj:__________ |
Datum:_________ |
Sedište:_____________________ |
|
Registarski |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
Šifra delatnosti |
|__|__|__|__|__|__| |
PIB |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
Poseban račun poslodavca |
|
Redni broj |
PREZIME I IME OSIGURANIKA |
Pol osiguranika |
Da li je prva isplata * |
Naknada obračunata za vreme |
Broj dana za koje je isplaćena naknada zbog |
bruto naknada (14+16+17) |
Doprinosi |
Porez |
neto naknada |
za isplatu (14+15+16+17)
|
||||||||
od |
do |
bolesti |
povrede na radu |
profesionalne bolesti |
nege člana porodice |
izolacije i praćenja |
davalac tkiva i organa |
održavanje trudnoće |
iz naknade |
na naknadu |
||||||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Ako se radi o prvoj isplati iz sredstava fonda upisuje se "da", u ostalim slučajevima upisuje se "-".
Republički fond - filijala - |
|
Pravo, visinu i kontrolu obračuna |
|
Obračun |
|
Finansijski |
|
|
|
|
|
|
|
Broj: _________ |
Datum: _______________ |
|
(M.P) |
|
|
|
|
|
(M.P) |
|
|
|
|
|
|
(Prezime i ime) |
|
(Prezime i ime) |
|
|
(Prezime i ime) |
POTVRDA
O POTREBI PUTOVANJA U CILJU OSTVARIVANJA ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
|
Obrazac OZ - 11 |
________________________________________
Naziv zdravstvene ustanove
Broj zdravstvenog kartona - protokola __________
Dana ________ 20 ____ godine
POTVRDA
O POTREBI PUTOVANJA U CILJU OSTVARIVANJA ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Upućuje se |
|
, |
|
(prezime i ime osiguranog lica koje se upućuje) |
Broj zdravstvene knjižice |
|
|
JMBG |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
LBO |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
u zdravstvenu ustanovu |
|
u |
RADI:* |
a) AMBULANTNO - SPECIJALISTIČKOG PREGLEDA |
|
b) STACIONARNOG LEČENJA |
|
c) PRODUŽENE REHABILITACIJE |
|
c) KOMISIJSKOG PREGLEDA |
S obzirom na prirodu bolesti potreban je prevoz sledećim prevoznim sredstvom |
|
|
Pratilac je - nije potreban |
|
|
|
|
|
|
|
|
Potpis i faksimil |
|
MP |
|
*) Odgovarajuće podatke zaokružiti |
|
|
PODACI O IZVRŠENOM PREGLEDU - LEČENJU |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
OBRAČUN TROŠKOVA PREVOZA
Za osigurano lice: |
1. prevoz od ___________ do ___________ i natrag din. ___________ |
||
Za pratioca: |
1. prevoz od ___________ do ___________ i natrag din. ___________ |
||
|
Ukupno din. ___________ |
||
|
Za isplatu din. ___________ |
||
|
|
||
|
(slovima dinara: ___________________________) |
|
|
|
|
(ime i prezime) |
|
|
|
|
|
|
|
Datum _______ 20 ___ godine |
|
|
POTPIS LIKVIDATORA |
|
|
|
|
|
|
|
POTPIS KONTROLORA |
Napomena: Saglasan sam da se troškovi prevoza isplate na tekući račun broj
__________________________________________________________________
POTVRDA O POTREBI PUTOVANJA U CILJU OSTVARIVANJA ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
REPUBLIČKI FOND ZA ZDRAVSTVENO |
|
|
ISPOSTAVA ________________________ |
|
Obrazac OZ - 11 - LK |
|
POTVRDA
O POTREBI PUTOVANJA U CILJU OSTVARIVANJA ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Upućuje se |
|
, |
|
(prezime i ime osiguranog lica koje se upućuje) |
Broj zdravstvene knjižice |
|
LBO |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
|
JMBG |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
u |
|
|
|
(naziv zdravstvene ustanove) |
|
RADI:* |
a) AMBULANTNO - SPECIJALISTIČKOG PREGLEDA |
|
b) STACIONARNOG LEČENJA |
S obzirom na prirodu bolesti potreban je prevoz sledećim prevoznim sredstvom |
|
|
Pratilac je - nije potreban |
|
|
|
|
|
|
|
|
Potpis i faksimil |
|
M P |
|
_______________ |
|
|
PODACI O IZVRŠENOM PREGLEDU - LEČENJU |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
OBRAČUN TROŠKOVA PREVOZA
Za osigurano lice: |
1. prevoz od ___________ do ___________ i natrag din. ___________ |
||
Za pratioca: |
1. prevoz od ___________ do ___________ i natrag din. ___________ |
||
|
Ukupno din. ___________ |
||
|
Za isplatu din. ___________ |
||
|
|
||
|
(slovima dinara: ___________________________) |
|
|
|
|
(ime i prezime) |
|
|
|
|
|
|
|
Datum _______ 20 ___ godine |
|
|
POTPIS LIKVIDATORA |
|
|
|
|
|
|
|
POTPIS KONTROLORA |
Napomena: Saglasan sam da se troškovi prevoza isplate na tekući račun broj
POTVRDA O KORIŠĆENJU ZDRAVSTVENE ZAŠTITE U INOSTRANSTVU
|
Obrazac OZ - 12 |
POTVRDA O KORIŠĆENJU ZDRAVSTVENE ZAŠTITE U INOSTRANSTVU
1. |
Osiguranik |
JMBG |
||
|
|
LBO |
|
|
1.1. |
Prezime |
|
|
Ime |
1.2. |
Datum rođenja |
|
|
|
1.3. |
Adresa u Republici Srbiji |
|
|
|
2. |
Član porodice |
JMBG |
|||
|
|
LBO |
|
||
2.1. |
Prezime |
|
Ime |
|
|
2.2. |
Datum rođenja |
|
|
|
|
2.3. |
Srodstvo sa nosiocem osiguranja |
|
|
|
|
2.4. |
Adresa u Republici Srbiji |
|
|
|
|
3. Osnov boravka u inostranstvu |
|||||
3.1. |
Detaširani radnik |
|
|
||
3.2. |
Zaposlen u domaćinstvu domaćeg državljanina na službi u toj zemlji, kod međunarodnih i stranih organizacija, odnosno poslodavaca, upućen na rad |
|
|
||
3.3. |
Upućen na školovanje, stručno usavršavanje i specijalizaciju |
|
|
||
3.4. |
Službeni put |
|
|
||
3.5. |
Privatni boravak |
|
|
4. |
Ova potvrda važi |
za osiguranika |
1. c |
|
|
|
za člana porodice |
2. c |
|
|
|
|
|
5. Nadležna Filijala zdravstvenog osiguranja |
|||||||||
Naziv |
|||||||||
Adresa |
|||||||||
|
OBJAŠNJENJE
Ova potvrda se izdaje shodno čl. 63.-67. Zakona o zdravstvenom osiguranju ("Sl. glasnik RS", br. 107/05 i 109/05 - ispravka).
Osiguranik za vreme boravka u inostranstvu ima pravo na korišćenje zdravstvene zaštite samo u slučaju hitne medicinske pomoći kako bi se otklonila neposredna opasnost po život i zdravlje osiguranog lica.
Ukoliko osigurano lice za vreme boravka u inostranstvu koristi hitnu medicinsku pomoć u stacionarnoj zdravstvenoj ustanovi, može je koristiti u inostranstvu samo onoliko vremena koliko je potrebno da se osposobi za zdravstveno bezbedan povratak u zemlju.
Za vreme boravka u inostranstvu osigurano lice može koristiti zdravstvenu zaštitu iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja samo u zdravstvenim ustanovama koje su u sistemu javnog zdravlja strane države.
Ukoliko osigurano lice koristi zdravstvenu zaštitu u inostranstvu, po povratku u zemlju obraća se Direkciji Republičkog fonda sa zahtevom za naknadu troškova. Uz zahtev osigurana lica su u obavezi da prilože: dokaz o osiguranju (kopiju ove potvrde), originalnu medicinsku i računsku dokumentaciju (dokaz o plaćanju zdravstvenih usluga u inostranstvu).
SAGLASNOST MATIČNE FILIJALE ZA NASTAVAK LEČENJA OSIGURANOG LICA
REPUBLIČKI FOND ZA ZDRAVSTVENO
OSIGURANJE
FILIJALA ZA ________________________
Broj: __________
Dana: __________ 20___. g.
|
Obrazac OZ - 13 |
Filijala za __________ okrug, rešavajući po zahtevu zdravstvene ustanove
(naziv i adresa zdravstvene ustanove) |
broj __________ od __________ za saglasnost na nastavak lečenja osiguranog lica
_____________________________________________
(ime i prezime)
|
JMBG |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
LBO |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
primljenog dana _______________ kao hitan slučaj, van područja matične filijale, bez uputa izabranog lekara, odnosno bez overe lica koje je ovlastio direktor matične filijale, sa dijagnozom _______________________________________
OBAVEŠTAVA |
1. Da je saglasna sa nastavkom lečenja osiguranog lica |
|
|
|
|
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
|
(ime, prezime i potpis ovlašćenog |
|
M.P. |
|