Na osnovu člana 75a Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 – ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 – dr. zakon, 103/15, 99/16, 113/17, 95/18, 31/19, 72/19, 149/20, 118/21, 118/21 – dr. zakon, 138/22, 92/23 i 94/24) i člana 43. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US, 72/12, 7/14 – US, 44/14 i 30/18 – dr. zakon),

Vlada donosi

ODLUKU

o obrazovanju Komisije za praćenje primene Međunarodnih računovodstvenih standarda za javni sektor

1. Obrazuje se Komisija za praćenje primene Međunarodnih računovodstvenih standarda za javni sektor (u daljem tekstu: Komisija).

2. Komisija daje mišljenje na nacrte akata ministra finansija iz člana 75. Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 – ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 – dr. zakon, 103/15, 99/16, 113/17, 95/18, 31/19, 72/19, 149/20, 118/21, 118/21 – dr. zakon, 138/22, 92/23 i 94/24), koji se odnose na primenu Međunarodnih računovodstvenih standarda za javni sektor – (u daljem tekstu: MRS JS) (International Public Sector Accounting Standards – IPSAS), koje su u obavezi da primenjuju svi korisnici javnih sredstava, shodno tom zakonu, osim javnih preduzeća i drugih organizacionih oblika javnog sektora koji primenjuju Međunarodne računovodstvene standarde – MRS (International Accounting Standards – IAS).

3. Komisija obavlja sledeće poslove:

1) priprema predlog postupaka, način i rokove za usvajanje MRS JS, od strane obveznika njihove primene;

2) priprema predlog postupaka i rokove za prelazak na MRS JS;

3) priprema predlog kontnog okvira i računovodstvenih politika u skladu sa MRS JS;

4) priprema sadržaj obrazaca finansijskih izveštaja i rokove njihove primene, kao i rokove i način njihovog dostavljanja nadležnim institucijama;

5) prati proces primene izmenjenih i novih MRS JS i priprema mišljenja o načinu primene MRS JS; 

6) priprema predlog načina i programa stručnog osposobljavanja za vođenje poslovnih knjiga, sastavljanje i prezentaciju finansijskih izveštaja, u skladu sa MRS JS;

7) obavlja druge aktivnosti koje se odnose na unapređenje upravljanja finansijskim i računovodstvenim sistemima i izveštavanjem u javnom sektoru, koje se zasniva na MRS JS.

4. Komisija ima sedam članova, koji imaju odgovarajući stepen obrazovanja i/ili iskustva u oblasti računovodstva i finansija u javnom sektoru.

5. U Komisiju se imenuju:

1) za predsednika, Saša Stevanović, državni sekretar u Ministarstvu finansija;

2) za članove:

– Gordana Stojsavljević, Ministarstvo finansija – Uprava za trezor;

– Uglješa Pavićević, Ministarstvo finansija – Uprava za trezor;

– Milica Gračanin, Ministarstvo finansija;

– Vojkan Zdravković, Ministarstvo finansija;

– Zoran Kilibarda, Savez računovođa i revizora Srbije;

– dr Dejan Spasić, redovni profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Nišu i vanredni profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.

6. Predsedniku i članovima Komisije pripada mesečna naknada za rad u iznosu od 45.000 dinara.

7. Sredstva za isplatu naknade za rad predsednika i članova Komisije obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije u okviru budžetskog razdela Ministarstva finansija – Uprave za trezor.

8. Komisija je dužna da Ministarstvu finansija dostavlja kvartalne izveštaje o svom radu.

9. Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja Ministarstvo finansija – Uprava za trezor.

10. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbijeˮ.

05 broj 02-12443/2024

U Beogradu, 20. decembra 2024. godine

Vlada

Predsednik,

Miloš Vučević, s.r.